Reisdag naar Puerte Viejo de Sarapiqui - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu Reisdag naar Puerte Viejo de Sarapiqui - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Puerte Viejo de Sarapiqui

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

14 November 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Reisdag naar Puerte Viejo de Sarapiqui

De schildpadjes gisteren waren er weer in groten getale rennend naar hun veilige plek aanwezig, maar niet door ons gespot, we waren te laat. Helaas.
De avond was weer kort en rond 04:00 uur was ik al weer klaarwakker. Toen het licht was geworden, ging ik voor een korte wandeling over het park om te zien of ik nog wat dieren kon spotten die ik niet eerder had gezien.
Daarna was het koffer inpakken, dat zullen we nog veel keren doen deze vakantie en ik merk nu dat ik de indeling zal moeten veranderen waardoor het leven uit de koffer eenvoudiger is.
Na het ontbijt brachten de boot en de bus ons weer terug naar het restaurant waar we deze bouwsteen begonnen en waar we de huurauto in ontvangst namen. Elke beschadiging - en dat waren er veel - werd als een stip aangetekend op een tekening, alsof hij nog zou weten welke stip voor welke beschadiging staat.
We vertrokken wat onwennig samen met een stel Fransen die dezelfde kant op gingen en die GPS aan boord hadden. Op een gegeven moment haakten wij af omdat we volgens de reisbeschrijving bestemming voorbij waren gereden. Uiteindelijk duurde het nog twee uur rijden en een belletje naar Linda voordat we het hotel hadden gevonden en wat bleek, het was het inham ca 30m voor de weg die wij aanvankelijk waren ingereden. Balen! Maar goed, gevonden gelukkig en we maakten kennis met de Belgische eigenaar die ons hartelijk ontving. Een biertje smaakte goed en de douche was ook weer lekker. De Belg nodigde ons uit bij hen te komen eten, en dat smaakte heerlijk! Morgen staat een bezoek aan een cacaoplantage op het programma en verder gaan we zien wat er te doen is. Ondertussen genieten we heerlijk van de nachtelijke oerwoudgeluiden! Kon ik maar een fragmentje daarvan meesturen!