11 Ylang Ylang beach resort - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu 11 Ylang Ylang beach resort - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu

11 Ylang Ylang beach resort

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 November 2015 | Costa Rica, Tortuguero

11 Ylang Ylang beach resort

Na een onrustige nacht door de woeste zee, de giga regenbuien die hier elke nacht vallen en de vele andere geluiden van het oerwoud, waren we weer vroeg wakker. We genoten van een kop zelf gezette koffie op ons balkon met subliem uitzicht. De mensen hier hadden ons al gewaarschuwd voor de apen, dat we vooral niks buiten moeten laten liggen, dus wij dachten dat ze ons op ons terras zouden verwelkomen. Niks! Later, toen wij na een strandwandeling voor onze toekomstige bungalow pal aan het strand plaatsnamen, kwamen de aapjes boven onze hoofden door de bomen slingeren. We zagen ook leguanen, een wasbeer, een ander beest die ik nog moet definiëren, Jan van Genten op jacht in de zee, eekhoorns, hagedissen, gekko's in de kamer en veel vogels. We hoorden dat op 25 min loopafstand het 'Grande Playa' ligt, dus na onze verkassing naar de tiënda (klinkt luxe, maar wij zeggen gewoon tent) pakten we de strandspullen en gingen op pad. De wandeling ging over de langs de zee liggende rotsen waar de golven tegenaan bonken. Een nat pak was niet te voorkomen! Alex had gekozen voor zijn leren teenslippers in plaats van zijn 'Jezusnikes' hmmmm! In de verte zagen we een lange smalle strook strand, zou dat het zijn? Het was niet wat wij zouden verwachten van een grande Playa, dus ik gaf aan niet verder te willen in die zompige hitte. Net toen wij wilden terugkeren zagen we vier meter boven ons mensen lopen, daar was dus een pad! We klommen de berg op en kwamen op het pad, wat hier dus zo'n eerdergenoemde modderige keien en troeperige geul is dat 's nachts dienst doet als afvoer van het vele regenwater. Maar, het liep al een stuk beter en we waren dan ook vrij snel weer terug op het hotelterrein. We hadden op de heenweg vlak voor wat bungalows al enkele ligstoelen zien staan, dus wij namen daar plaats, heerlijk onder de bomen. We bleken vlak voor bungalow nr 1 te zitten, die wij vanaf onze derde nacht zullen hebben. Dan zitten we dus mooi, pal aan zee, ligstoelen en twee hangmatten voor de deur! Boven ons hoorden we wat geritsel en zagen een groep witkopaapjes door de bladeren slingeren en over de mega palmbladeren lopen en glijden. Een koddig gezicht, dat speelse gedrag. We vroegen ons af of ze zo vrij waren om naar ons toe te komen. Dat gebeurde niet. We vingen ze wel met de camera.
Na wat whapsapp-lol gewoon vanaf het strand (!) met NL liepen we terug naar het dorp en kochten wat proviand voor in onze bungalow morgen. Het diner was ook vandaag weer verrukkelijk en de mensen super vriendelijk. We lieten Cindy van de receptie ons voorlopig koopcontract printen en na ondertekening door ons weer scannen. Zo gaat alles door. Lang leven de digitale wereld. Woensdag zal de koper na nog een bezichtiging het koopcontract tekenen. We hopen dat het op deze manier allemaal rechtsgeldig is en dat zij hun financieringsaanvraag in gang kunnen zetten.
Straks een nacht in een tent, met een gewoon bed en badkamer, maar door de plastic wanden, met enorme vensters van gaas, één met de natuur! We zijn benieuwd! Morgen meer vanuit dit paradijsje!