12 Één met de jungle - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu 12 Één met de jungle - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu

12 Één met de jungle

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 November 2015 | Costa Rica, Tortuguero

De tent was leuk, voor één nachtje! Ik was al vroeg heel moe, mijn biologische ik denkt nog steeds dat het om 20:00 uur al diep in de nacht is, dus ik dacht zo in slaap te vallen. Niet dus! Het regende zoals elke avond/nacht, de zee bonkte tegen de rotsen waardoor het lijkt of het windkracht 9 is, de regen ging over in onweer, het bed is een kuil, en de windvan boven ons hoofd gaf gelukkig verkoeling en hield de muggen op afstand maar is ook iets waar je niet aan gewend bent. Na een gebroken nacht vergeet je het allemaal weer snel als je je dunne gordijntjes openschuift en je één voelt met de jungle. Geluiden van ara's die vlak boven ons in de wilde amandelbomen zitten, brulapen in de verte, andere mooie vogelgeluiden en de bonkende zee die nu ineens heel fijn klinkt maken het weer een paradijsje. Als je kijkt naar de foto's van ons uitzicht uit de tent, begrijp je me.
We gaan zo weer genieten van een heerlijk ontbijt, want het eten is hier werkelijk fantastisch! Wordt vervolgd in dit reisverslag.

Regen! Na een wandeling, met de nodige uitdagingen om de voeten droog te houden, naar het dorpje, een souvenierswinkeltje bekijken (niks gekocht