16 Van Ojochal naar Drake Bay - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu 16 Van Ojochal naar Drake Bay - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu

16 Van Ojochal naar Drake Bay

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

27 November 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Na een prima ontbijtje starten we rond 8:30 uur weer voor onze één na laatste tocht richting het zuiden, Het National park Corcovada.
Een rit van ca 1 uur, auto parkeren in Sierpe, want vanaf hier gaan we verder met de boot, ook weer 1 uur.
Pinnen konden we volgens Kees nog in Palmar doen, maar dan moeten de automaten natuurlijk wel in gebruik zijn, maar nu even niet. Probleempje dus, aangezien we op tijd bij de boot moeten zijn. We gokken het erop dat we met onze creditcard de drankjes kunnen afrekenen, verblijf en maaltijden zijn betaald.
Een spectaculaire boottocht door de gigantische rivier, een smal mangrovekanaal en het laatste stuk over zee bracht ons naar Pirate Cove. Hier verblijven we in een cabin met zeezicht, een werkelijk prachtige locatie.
De lunch was klaar, dus als wij dat ook waren, konden we meteen aanschuiven. Het is hier eten wat de pot schaft, ze houden wel rekening met bepaalde diëten, maar het is hier aanschuiven en wachten wat er wordt opgediend. Dat is ook wel eens leuk. We maakten contact met onze Canadese, Australische en Duitse bootgenoten en ervaringen van onze reizen door Costa Rica werden uitgewisseld.
We liepen naar het naastgelegen dorpje, dat best veel voor toeristen te bieden heeft. Veel hostels en backpackadressen, restaurantjes en café's. We kieken uitzichten en veel kleurige vogels.
Terug bij ons eigen hotel namen we een lekker koud biertje met uitzicht over de prachtige baai. Het stuk strand dat veilig is om te zwemmen ligt tussen twee rivieren, wij kijken uit over de oceaan en enkele eilanden
Direct naast het terras zijn bouwlieden bezig met de houten vloer rond een nieuw aangelegd zwembad. De zaagmachine gilt door de lucht wat nog eens weerkaatst wordt door de bergen achter ons. Als het te wel herrie is, moeten we er iets van zeggen! Tegen vijf uur, deed een van de Canadezen dit, waarna er ze direct mee stopten. Waarschijnlijk was het toch bijna einde werkdag.
Het driegangendiner is prima, het gezelschap van de Australiërs gezellig.