19 'On top of the world' - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu 19 'On top of the world' - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marianne - WaarBenJij.nu

19 'On top of the world'

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 November 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Om 07:15 vertrokken we na een heerlijk ontbijt en een afscheid van de lieve mensen die we op Pirate Cove hadden ontmoet weer voor een uur. Durende raceboottocht naar Sierpe. Ik liet de natuur aan me voorbij schieten, net als de gedachten aan al het moois dat we deze reis hebben meegemaakt. Wat hebben we veel gedaan en gezien, ik weet nu bijna al niet meer wat we in de eerste week allemaal hebben gedaan en wat hebben we veel leuke en lieve mensen uit allerlei landen en van allerlei leeftijden en komaf ontmoet. Ik ben blij met mijn blog, zodat ik het na de verhuizing nog eens terug kan halen!

De koffers gingen weer in de auto en om 08:45 uur op weg naar ons laatste onderkomen op Costa Rica.
Onderweg deden we nog een stop in het toeristische Manuel Antonio, en werden direct bijna het slachtoffer van lui die geld aan je proberen te verdienen door te zeggen dat ze op je auto passen voor 2000 colon (3,50).
Als je dan nee zegt, is 1000 colon ook goed. Ook nee dus!
We dronken een heerlijke smoothie en aten een broodje shawarma bij een leuk tentje en gingen weer op pad. Rond 14:00 kwamen we in het hooggelegen hotel aan waar we een prachtige grote kamer met twee kingsize bedden kregen. Vooral het uitzicht was adembenemend. Alsof we 'on top of the world', in dit geval Costa Rica waren. We keken uit op het schiereiland Nicoya, waar we in Montezuma zes heerlijke dagen hadden, en over een groot deel van het vasteland. Prachtig! Vanuit de ligstoelen bij het zwembad uitkijkend over een valei genoten we van de zwevende roofvogels die vlak langs ons scheerden en de vele gekleurde vogels van allerlei formaat. Ik hoopte de kolibri nog een keer te kunnen vastleggen tijdens een van zijn vele zoektochten naar nectar.
Rond 17:30, toen het al schemerig begon te worden, werd mijn grote wens in vervulling gebracht. Een heel kleine kolibri kwam in de bloemenstruik vlak naast ons voor zijn laatste teug nectar voor de nacht en nam de moeite om hierbij alle bloemen langs te gaan. Dit gaf mij eindelijk de gelegenheid hem eens goed in allerlei posities vast te leggen. Yes! I
Het restaurant van het hotel was niet open voor diner, dus we reden de onverharde weg weer af naar de hoofdweg op zoek naar restaurant Vistamar, een aanrader van het personeel.
We genoten van vis en een goed glas chardonnay.
Weer terug viel de avond weer snel in en nam ik niet eens de moeite om nog wat regels te lezen.
Hopelijk kunnen we morgen de kamer wat langer houden, want we vliegen pas om 02:00 uur!

  • 30 November 2015 - 23:33

    Ineke:

    Een hele goede reis terug, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tortuguero

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2015

20 een heerlijk lui dagje

30 November 2015

19 'On top of the world'

29 November 2015

18 Corcovado National Park

27 November 2015

17 Drake Bay, Pirate Cove

27 November 2015

16 Van Ojochal naar Drake Bay
Marianne

Actief sinds 13 Nov. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 5318

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: